helgen i detalj

i fredags fyllde min syster år! och jag saknar henne nå så otroligt mycket..
jag måste verkligen ta tag i att åka dit. mammsen och mormor är uppe hos henne denna helg, tills imorgon.. och jag ville också med upp såklart, men det krockade med svärfars överasskning. men snart så, sätter jag mig upp till bussen till henne! ska bara hitta en helg som är oplanerad.. inte lätt.

men iallafall.
i fredagskväll var det bara mys med älsklingen. vi åt godmat, drack lite vin och myste i soffan framför en film. somnade rätt tidigt med, skönt!
lördagen var planerad att elin, pelle och mina två prinsar skulle komma, sen skulle vi kidnappa svärfar lite. han fyller nämligen 50 år, fast i november. men vi hade fixat och bokat att han skulle få hoppa fallskärm.. han visste ingenting, så drog vi in han i bilen och satt på ögonbindel, hihi. men det lilla tråkiga  var att vi visste att det skulle bli inställt tanke på att det storma isbjörnar ute. men så är det.. vi åkte ialf dit och kikade och han blev väldigt glad. så nu bokar vi bara ny tid!
när vi kom tillbaka gick vi till pizzerian här i karlholm. beställde in lite drinkar & vin och förrätt, super gott! och sen tog vi plankstek och jag kan lova er att det var den godaste plankan jag ätit! mums! trodde inte det skulle smaka sådär grymt gott här i lilla byn.. så tummen upp på det!
kvällen avslutades här hemma hos oss med vin, kladdkaka, frågetävlingar om oss "barn" för svärfar och svärmor.. väldigt lyckad kväll! och små busarna mina var lika underbara som alltid.

jao! men nu har jag iallafall dammsugit hela huset och ställt allt till rätta. blir liksom lite tokigt med en liten casper som gärna vill röra allting han inte får, buse! men nuså, är det städat och fint igen! :)

nu hinner jag inte sitta här längre.. ska sätta på lite kaffe och ta fram kakor åt grabbarna uppe på taket som arbetar så flitigt!
och en dag som denna kan man inte låta bli att ta en låång mysig promenad..
myssöndag.

imorgon är det jobb som gäller igen. så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0