kratta + pissmyror = hata

vilket härligt väder, känner att man genast får mer ork ikroppen och försöker hålla huvudet högt! :)
min förkylning släpper aldrig, och jag måste ju verkligen bli frisk till helgen!
hostmedicin + slemlösande tabletter är mina närmaste vänner dessa dagar, men de får väl duga..

idag gjorde pappa en till operation, för papp-skallarna på sjukhuset hade satt in en skruv 5 mm för LÅNGT imåndags.
han som hade sån himla smärta sist efter operationen, hoppas så innerligt att han mår bra nu..
han får massa morfin så ganska kul att prata med han ibland, då är han bland rosa moln! :)
och imorgon eftermiddag kanske vi ska in och hälsa på honom, om han känner sig pigg villsäga.
skulle egentligen gjort det idag, men de gick ju som sagt inte.. han känner sig så ensam, och det förstår man. ligga på ett sjukhus med en gammal tant i samma rum, de är verkligen någonting man strävar efter. eller inte..
men hoppas han återhämtar sig bra och kan komma hem nästa vecka.. <3 tänker på dig hela tiden!
imorgon ska jag även träffa carro! :) var så himla länge sen.. blir en tripp till stan och bara hade bra!

och just! idag har jag faktiskt vart riktigt duktig! eller ah, lite grann iallafall!
jag och mamma satt ute i solen och drack kaffe och myste lite, och då kom jag på att jag skulle kratta!
jag tog pappas fina kratta och började.. tänkte jag skulle ta runt staketet där det var som mest, och oj vilken dålig idé, det kryllade massa jävla piss-myror!! och dum som jag är så hade jag såklart bara tofflor och var barfota. AJ lät det, och en piss-myra hade använt mig som toalett. kul, förbannad var jag. slutade med att jag tog pappas fina träskor! satt fintee!
men efter jag fått en blåsa på min tumme kom jag på att det fick räcka, men fick bort bra mycket och pappa blir nog impad av lilla mig nu. han som älskar att göra gården fin... men ja gjorde ett tappert försök! (y)
allt för pappsens skull såklart! :)

så himla tomt här hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0